Isnin, 28 Disember 2009

7 CAKRAS ESSENCE OIL

-Mahkota/ Crown Chakra (Sahasrara) -
Mahkota chakra atau Sahasrara disebut chakra kesedaran, mahkota chakra itu menguasai charka yang lain. Ianya terletak dibahagian teratas sekali iaitu diatas kepala. Ianya diklasifikasikan sebagai pusat kerohanian, pemikiran dinamik dan tenaga. Tugasnya sangat mirip dengan kelenjar di bawah otak, yang mengeluarkan hormon untuk menguasai sisa endokrine sistem, dan juga berhubungan dengan sistem saraf pusat melalui hipothalamus. Thalamus memiliki tugas atas dasar kesedaran fizik. Pintu ini mewakili kebijaksanaan, pusat spiritual, fikiran-fikiran yang dinamik dan tenaga-tenaga yang alpha. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yang tinggi kerohaniahnya dan orang yang berfikiran tinggi dan positif.Roh ditiup melalui ubun-ubun dan ditarik juga melalui ubun-ubun. Pintu ini adalah pintu yang paling perlu dijaga. Dilambangkan dengan bunga seroja dengan seribu kelopak bunga.

-Ajna/ Brow/ Forehead Chakra -
Ajna chakra atau mata ketiga dihubungkan ke pineal kelenjar. Ia adalah chakra waktu dan kesedaran dan cahaya. Ianya terletak dibahagian tengah dahi. Aliran chakra yang terganggu dibahagian ini akan menyebabkan gangguan dibahagian mata, hidung dan juga tekak. Pineal kelenjar adalah kelenjar peka yang ringan, menghasilkan hormon melatonin, mengatur naluri perjalanan untuk tidur dan bangun. Kelenjar ini juga menghasilkan sejumlah sisa psychedelic kimia dimethyltryptamine. Pintu ini mewakili pusat untuk kebolehan psikik, minda yg tinggi & spiritual yang tinggi. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yang tahu apa yang dia mahu dalam hidup, telepati dan orang yang boleh melihat kehidupan orang lain. Sekiranya pintu ini tersumbat, kita adalah orang yang takut pada kejayaan dan mempunyai ego yang tidak kena pada tempatnya. Dilambangkan di samping seroja dengan dua kelopak bunga.

-Tenggorok/ Throat Chakra (Vishuddha)-
Tenggorok chakra atau Vishuddha seharusnya berhubungan dengan komunikasi dan pertumbuhan, pertumbuhan yang menjadi bentuk perasaan. Chakra ini sejajar ke tyroid, kelenjar yang juga terletak di kerongkongan, dan yang menghasilkan tyroid hormon, bertanggung jawab atas pertumbuhan dan kematangan. Ianya terletak dibahagian leher dan disekitarnya. Aliran chakra yang terganggu di bahagian ini akan menyebabkan gangguan pada sakit tekak, sakit dagu, leher dan tiriod. Dilambangkan di samping seroja dengan enam belas kelopak bunga.

-Jantung/ Heart Chakra (Anahata)-
Jantung chakra atau Anahata berhubungan dengan emosi yang lebih tinggi, belas kasih, mencintai, keseimbangan, dan menjadi baik. Chakra ini berhubungan ke thymus, bertempat di dada. Ianya terletak di bahagian tengah dada atau dibahagian jantung. Aliran chakra yang terganggu dibahagian ini akan menyebabkan gangguan kesihatan pada jantung, paru-paru, dan juga peredaran darah. Organ ini adalah sebahagian dari sistem imunisasi, juga bahagian dari system endocrine. Menghasilkan sel T yang bertanggung jawab atas pembuangan penyakit, dan dipengaruhi oleh tekanan. Dilambangkan di samping seroja dengan dua belas kelopak bunga.

-Solar Plexus Chakra (Manipura) -
Solar plexus chakra atau Manipura berhubungan dengan peralihan dari emosi, tenaga, asimilasi dan pencernaan lebih tinggi, dan berhubungan sehingga pada pankreas dan kelenjar adrenalin luar, adrenal kulit luar. Ianya terletak dibahagian tulang rusuk dan perut. Bahagian chakra ini berhubung kait dengan bahagian perut, hati, pankreas. Ia berperanan pada tugas pencernaan, penukaran zat makanan ke dalam tenaga untuk badan. Dilambangkan di samping seroja dengan sepuluh kelopak bunga.

-Seks/ Sacral Chakra (Swadhisthana) -
Seks chakra atau Swadhisthana ditempatkan di pangkal paha, dan berhubungan dengan emosi, seksualiti, kreativiti, gerak hati dan harga diri. Orang yang kreatif, berkeyakinan dan berfikiran terbuka adalah orang yg menjaga pintu chakra kedua ini. Chakra ini seharusnya berhubungan ke testis, yang menghasilkan berbagai hormon jenis kelamin yang melibatkan anggota reproduksi, yang boleh menyebabkan ayunan perasaan dramatis. Sekiranya pintu ini tersumbat, kita akan menjadi seorang yang suka mengongkong orang lain, berfikiran negatif dan berfikiran tertutup. Orang-orang ini akan mendapat penyakit seperti kegagalan fungsi buah pinggang, sakit tulang belakang, sembelit dan sakit otot. Ianya terletak dibahagian tengah perut atau abdomen. Jika terdapat gangguan aliran chakra, maka ianya akan memberikan gangguan pada buah pinggang, hati, usus dan juga peranakan. Dilambangkan di samping seroja dengan enam kelopak bunga.

-Dasar/ Base Chakra (Muladhara) -
Dasar chakra atau muladhara berhubungan dengan naluri, kerahsiaan, keamanan, kelangsungan hidup, keselamatan dan juga ke dasar kemampuan manusia. Tenaga dari chakra ini yang akan menjadikan kita berjaya dalam hidup, dalam perniagaan dan dalam pekerjaan.Pusat ini ditempatkan di daerah antara kemaluan dan dubur. Walaupun bukan endocrine organ yang ditempatkan di sini, namun seharusnya berhubungan dengan kelenjar adrenalin dalam, adrenal medulla, bertanggungjawab ke atas jawapan perjuangan dan penerbangan waktu kelangsungan hidup di bawah ancaman. Di daerah ini ditemukan otot yang menguasai ejakulasi di perbuatan seksual. Persamaan diambil di antara sel sperma dan ovum, di mana dusta kod genetik bergelung, dan kundalini. Sekiranya pintu chakra ini tersumbat, kita akan menjadi seorang yang penakut, sering kecewa, merasa tidak selamat dan akan mudah mendapat gemuk (obesity, artritis dan sakit-sakit dibahagian kaki). Ianya terletak dibahagian tulang belakang dan bahagian alat kelamin dan peranakan. Sesuai untuk mengubati kebanyakan penyakit berkaitan dengan tulang dan alat kelamin. Dilambangkan di samping seroja dengan empat kelopak bunga.

Dengan menggunakan 7 Chakras Essense Oil, ketujuh-tujuh pintu chakra yang tersumbat itu akan dibuka dan dibersihkan dari semua tenaga-tenaga negatif dan hanya yang positif sahaja yang tinggal. Sementara pula akan memantapkan lagi chakra ke 7 kita agar aura kita akan sentiasa positif dan baik.
Dengan aura yang baik, keperibadian kita akan tinggi dan kerohanian kita juga tinggi, kita akan dipandang baik oleh orang-orang sekeliling kita, lebih disayangi dan dirindui oleh suami atau isteri dan anak-anak, anak-anak yang kuat menangis akan berhenti menangis dan lembap belajar akan rajin belajar, mereka yg berniaga akan mendapat rezeki yang banyak, mereka yang bekerja akan disayangi...mereka yang sakit akan sihat dan macam-macam lagi kebaikan dan kesan-kesan positif yang akan didapati dengan aura yang positif dan minda yang positif...hanya dengan menggunakan 7 Chakras Essense Oil disertai niat-niat yang positif...Insya Allah anda berupaya untuk menjalani kehidupan yang lebih bermakna... dan membahagiakan...
Cara penggunaan:

Merah – Sapu di bahagian kaki dan tangan yang bermasalah. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga dari segi pembentukan struktur tulang, sistem saraf, sendi otot dan aliran darah.

Oren – Sapu di bahagian ari-ari dan pinggang. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga di bahagian ari-ari dan pinggang. Pusingan haid yang tidak seimbang, gangguan penyakit di bahagian organ jantina baik lelaki mahupun wanita, gangguan fungsi buah pinggang, gangguan sakit tulang belakang, sembelit.

Kuning – Sapu di bahagian perut. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga di bahagian dalaman perut,. Sesuai untuk pesakit yang mengalami masalah gangguan pencernaan usus atau penghadaman, membantu anak yang susah makan, menyerap mineral kalium dan vitamin C, kegemukkan, angin-angin dalam badan, ketumbuhan (fibroid), kencing manis dan darah tinggi.

Hijau – Sapu dibahagian dada. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga di bahagian persekitaran dada, sistem pernafasan, peredaran darah, organ jantung, paru-paru, hati, ginjal, hempedu, pankreas dan limpa.

Biru – Sapu di bahagian leher. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga di bahagian leher. Sesuai untuk mengurangkan batuk, thyroid dan sakit leher.

Ungu – Sapu di bahagian atas kepala. Berfungsi meningkatkan potensi tenaga di bahagian pitiutari dan kelenjar pineal di bahagian otak. Sesuai untuk melegakan sakit kepala, migrain, stress atau kerunsingan.

Harga/ Price

Setiap satu (1) warna
Pengedar (DP) Pelanggan (CP)

Semenanjung Malaysia
RM 55.00 (DP) RM 68.00(CP)

Sabah/ Sarawak
RM 61.00 (DP) RM 75.00(CP)

Singapura
$ 29.00 (DP) $ 36.00(CP)

Brunei
$ 31.00 (DP) $ 38.00(CP)

PV 27.5

Tiada ulasan:

Catat Ulasan