Isnin, 28 Disember 2009

BIOSTEEN




TAHUKAH ANDA?

Buah manggis mengandungi khasiat xanthon, kaya dengan super anti-oksida, juga mengandungi komponen lain seperti zat besi, serat, kalsium, vitamin C, B1 & B2, potassium, protin, cathechins, tannins, phosphorus, sodium dan niacin.
Khasiat XANTHON iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu mencegah pelbagai jenis penyakit kerana ia mengandungi antioksida yang sangat tinggi dimana ia dapat memberi perlindungan kepada tubuh manusia daripada serangan radikal bebas serta dapat mencegah dan mengurangkan risiko penyakit kronik. Antara komponen yang terdapat di dalam buah manggis terdiri daripada IRON, FIBER, CALSIUM, VITAMIN C, POTASSIUM, VITAMIN B2, PROTEIN, CATHECHINS, TANNINS, PHOSPHORUS, SODIUM, VITAMIN B1 dan NIACIN.

Menurut kajian DR DAVID A. MORTON, Ph.D, buah manggis mempunyai bahan aktif biologi yang sangat kaya dengan ANTIOKSIDAN dan sangat berkesan untuk mencegah penyakit. Selain mengandungi vitamin, polysaccharides dan stilbenes, buah manggis ini unik kerana mempunyai makanan tambahan bioaktif yang hebat iaitu XANTON.

Kajian menunjukkan XANTON mempunyai kesan positif kepada keseluruhan sistem badan, menurut Penyelidik J.Frederick Templelan,M.D. Dari penambahan tenaga untuk melindungi sistem dalam tubuh dari radikal bebas, XANTON menyampaikan faedah yang luas, XANTON merupakan sebahagian daripada super antioksidan yang paling mujarab dan berkesan secara semulajadi.

Kajian sains terhadap buah manggis telah dilakukan 100 tahun dahulu dimana lebih dari 110 kajian telah dikeluarkan di dalam jurnal-jurnal sains. Penemuan sains tentang FITONUTRIEN, juga dikenali sebagai fitokimia, adalah sebatian bioaktif semulajadi yang ditemui dalam makanan tumbuhan.

Ianya menyediakan manfaat yang lengkap seperti kesan antioksida dan sistem imun bagi membantu menggalakkan fungsi badan yang sihat. Fitonutrien yang berkuasa ditemui di dalam kulit manggis ialah Xanthon. Ianya wujud secara bioktif semulajadi dan memiliki ciri-ciri ANTIOKSIDA yang hebat.

Ingin ditegaskan bahawa Biosteen BUKAN UBAT, tetapi khasiat Xanton dalam kulit buah manggis dapat membantu mengatasi pelbagai jenis masalah penyakit seperti KANSER/ PERTUMBUHAN TUMOR, KENCING MANIS, DARAH TINGGI, JANTUNG/SALURAN DARAH, GOUT, ARTHRITIS, SAKIT SENDI, SENGAL BADAN, MIGRAINE/ SAKIT KEPALA, STROK/PENYAKIT PARKINSON, MASALAH SARAF, PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK), GASTRIK/ULSER, SEMBELIT, CIRIT BIRIT, KEGEMUKAN, ASMA/LELAH, STRESS/KEMURUNGAN, KECANTIKAN & MELICINKAN KULIT, MASALAH SENGGUGUT / PMS, MENOPAUSE, MASALAH KULIT
-ALAHAN, BUAH PINGGANG, JANGKITAN PUNDI-PUNDI KENCING, KELESUAN DAN JANGKITAN VIRUS / BAKTERIA

JUS MANGGIS/ BIOSTEEN MENGANDUNGI:


-HABBATUSSAUDA


-GOJI


-AIR ZAM-ZAM


-MADU LEBAH


-ROSELLE




-HABBATUSSAUDA-


Habbatussauda dapat meningkatkan jumlah sel-sel T yang baik untuk meningkatkan sel-sel pembunuh alami, G Reitmuller, Director Institut Immunologi dari Univsiti Munich, dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan dapat digunakan bioregulator. Dengan demikian, Habbatussauda dapat dijadikan ubat untuk penyakit yang menyerang kekebalan tubuh seperti kanser dan AIDS. Dengan kandungan omega 6 dan omega 3, Habbatussauda juga merupakan nutrisi terbaik bagi sel otak untuk meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan. Habbatussauda juga memperbaiki mikro (peredaran darah) ke otak dan sangat sesuai diberikan kepada anak di usia pertumbuhan. Hormon adalah zat aktif yang dihasilkan oleh kalenjar endokrin yang masuk dalam peredaran darah. Racun dapat mengganggu metabolisme dan menurunkan fungsi organ penting seperti hati, paru-paru dan otak.

Rasulullah S.A.W pernah bersabda yang bermaksud: "Tetaplah kamu dengan Habbatussauda ini kerana sesungguhnya ia mempunyai bahan penyembuh (ubat) setiap penyakit kecuali maut”, (HR: Bukhari).
Ibnu Qayyum al-Jazwiyah (691-751) menulis dalam kitabnya yang cukup terkenal "Zad al' Mi’ad fi Huda Khayri al Ibad”: Jika Habbatussauda dihancurkan dan dicampurkan dengan madu, kemudian diminum dengan air panas, ia dapat menghancurkan air batu karang yang terdapat dalam buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing. Melancarkan keluar air kencing, darah haid dan susu ibu.

-GOJI-
Goji telah digunakan dalam Perubatan Tradisonal oleh rakyat China selama lebih 5,000 tahun. Terdapat beberapa teks perubatan Cina purba yang menyanjung faedah kesihatan yang mengagumkan daripada buah Goji ini. Berikut adalah antara teks perubatan tersebut: Dr. Earl Mindell, R.Ph., Ph.D., dikenali sedunia sebagai seorang Pakar Herba dan Ahli Farmasi dalam tulisannya GOJI merupakan sejenis herba yang sangat hebat kerana ia mengandungi anti oksida dan imuniti yang tinggi untuk melawan daripada serangan pelbagai jenis penyakit selain dapat menghalang daripada proses penuaan melalui rangsangan HGH ( Hormon Pertumbuhan Manusia) antara lain GOJI dapat mengatasi masalah seperti tekanan darah tinggi, mengurangkan risiko kanser, kolestrol dalam darah, mengawal diabetis, meningkatkan fungsi seksual, menguatkan jantung, menyokong fungsi hati yang sihat, menguatkan otot dan tulang, memelihara buah pinggang, memulihkan daya ingatan, enzim penghadaman anti radang dan lain-lain.


-AIR ZAM-ZAM-
Diriwayat oleh Jabir, Ibnu Abbas, Ibnu Umar dan Muawiyah, Rasulullah pernah bersabda Air Zam-Zam itu diminum mengikut apa yang diniatkan dan dikehendaki. Diriwayatkan juga Rasulullah gemar meminum air Zam-Zam dan tangan baginda yang mulia dan penuh barakah pernah dicelupkan ke dalam perigi Zam-Zam. Al-Munawa (ahli ilmuan) berkata air Zam-Zam adalah penghulu segala air, air yang paling mulia, berharga dan disukai.

Air Zam-Zam mempunyai banyak kelebihan dan keistimewaan berbanding air lain. Perkara ini diperakui oleh bayak kajian saintifik, termasuk sarjana barat. Air Zam-Zam mempunyai banyak khasiat dan kelebihan seperti sabda Nabi Muhammad SAW bermaksud Sebaik-baik air dipermukaan bumi adalah air Zam-Zam. Padanya ada makanan yang menyegarkan dan penawar bagi segala penyakit.


-MADU LEBAH-
Keistimewaan madu lebah telah diabadikan oleh Allah S.W.T di dalam al-Quran yang bermaksud "Daripada perut lebah itu keluarlah minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya sebagai PENAWAR bagi manusia", (An-Nahl:69).


Madu lebah juga mengandungi Vitamin B1, B2, B3, B5 dan Vitamin C di samping pelbagai zat logam seperti magnesium, potasium, kalsium, sodium, klorin, belerang dan zat besi. Pakar dari Poland memberitahu persidangan bahawa madu lebah berkesan dalam merawat Penyakit Buasir, Penyakit Kulit dan Penyakit Puan.






HARGA SEBOTOL BIOSTEEN CUKUP BERPATUTAN & MAMPU DIMILIKI OLEH SEMUA GOLONGAN
B$ 45.00/BOTOL
500ML
Cara Pengambilan :
Dewasa : 2 - 4 sudu teh/hari
Anak-anak : 1 - 2 sudu teh/hari
(Goncang Sebelum di minum)




AYUH JANGAN BUANG MASA DAN AMBIL PELUANG INI SECEPATNYA.. HANYA DENGAN MENDAIL


+6738872863/+6737134758


Tiada ulasan:

Catat Ulasan